White Rock Lake, 15 km of 15 miles?

11 april 2016 - Dallas, Texas, Verenigde Staten

Vandaag alleen op pad gegaan, Laura aan het werk. Ik rijd naar White Rock Lake, een meer in Dallas. Volgens Laura kun je er omheen lopen en dat zou dan ongeveer 15 km zijn. Nou........... het was iets meer! Onderweg weg er naartoe rijd ik over grote drukke wegen. Het is een machtig gezicht om in mijn achteruitkijkspiegel drie grote trucks naast elkaar te zien rijden!
​Het regent een beetje, maar het is warm dus ik ga op pad. Onderweg kom ik veel hardlopers, fietsers en wandelaars tegen. Sommigen kom ik later aan de andere kant van het meer ook tegen. Zij doen ook een rondje om het meer.Onderweg kom ik bever-sporen tegen.Natuurlijk zijn er allerlei vogels waarvan ik de namen nog even ga opzoeken. De geluiden die ze maken zijn fantastisch! Bij de stuw waren schildpadden. Ik heb ze van veraf gefotografeerd, dus je moet goed kijken. Ik heb verschillende vlinders gezien, maar die zijn te snel om ze te kunnen fotograferen. Ik vond er één die op straat lag, toen heb ik daar maar foto's van gemaakt!

Het was erg warm en benauwd. Aan het eind van mijn tocht kwam af en toe de zon tevoorschijn met als gevolg dat ik een klein beetje ben verbrand. Tijdens de wandeling ben ik verschillende mooie plekjes tegengekomen. Toen ik moe begon te worden kwam ik bij een stuw en even dacht ik dat ik nooit meer bij mijn auto zou komen. Gelukkig viel dat mee, nog drie kwartier gelopen en toen was ik er!Moe maar voldaan rij ik terug Dallas in op zoek naar een winkel waar ik een wegenkaart van Dallas kan kopen. Bij het tweede "winkelcentrum" vind ik een winkel met outdoor kleding en boeken. Een mooie grote winkel met veel boeken en ook reisboeken én een kaart van Europa. Maar Texas? Als ik het vraag aan een medewerker wijst hij me waar de kaarten Van Texas staan. Jippie!

Foto’s