Reisdag naar Puno

7 augustus 2017 - Puno, Peru

Even een korte versie van deze dag, later zal ik het wat gedetailleerder opschrijven.

Vandaag vooral in de bus gezeten onderweg naar Puno. We doen een aantal tussenstops, de eerste is bij het hoge punt, 4910 meter, met uitzicht op de vulkanen. De Sabancaya is nog steeds actief en vandaag is goed de schaduw van de rookpluim te zien!

We drinken weer een lekkere mok cocathee, met cocablad en munt en nog twee kruiden. Echt lekker. Op aanraden van Montse koop ik Makakoekjes. Maka is een wortel die op allerlei manieren goed voor je gezondheid is.

Onderweg zien we een aantal keren flamingo's staan. Ver weg, dus moeilijk tefotograferen. We picknicken op 4400 meter hoogte bij een mooi meer Lagunillas. 

Er rijden met slingers en bloemen versierde auto's rond. Die zijn in Bolivia in Copacabana gezegnd door een priester. In Puna (?) komen we onverwacht in een hele grote optocht terecht die ter ere van die zegeningen wordt gehouden. Het valt me op dat er de laatste tijd overal op straat muziek is, ook vanavond in Puna.

Aan het eind van de middag zijn we nog naar een pre-Inca en Inca archeologische plek geweest waar torens staan waarin mummies werden begraven.

morgen gaan we voor twee dagen naar het Titicacameer. We overnachten bij een gezin ter plekke.

2 Reacties

  1. Lia:
    8 augustus 2017
    Schitterende foto's Inge!!! Echt plaatjes.
  2. Inge van der Veer:
    10 augustus 2017
    In zo'n mooi land kun je alleen maar mooie foto's maken!